Suitcase Squat

Klikk for Ă„ se video

Suitcase Squat

Klikk for Ă„ se video

UtfĂžrelse

  • StĂ„ i midten av apparatet med fĂžttene skulderbredde fra hverandre.
  • Grip hĂ„ndtakene, ett i hver hĂ„nd, og stĂ„ opp.
  • NĂ„r du puster inn, bĂžy knĂŠrne og gĂ„ ned i knebĂžy sĂ„ langt du kan. NĂ„r du puster ut, lĂžft deg opp ved Ă„ aktivere rumpe og ben. Hold armene langs sidene dine.
  • Stram kjernen, spenn magen. Stabiliser kroppen din, kontroller hastigheten.
  • For Ă„ forhindre at knĂŠrne vender innover, juster knĂŠrne i samme retning som tĂŠrne dine.

Muskelgruppe

Ved Suitcase Squat trenes primÊrt forsiden av lÄret (quadriceps) samt setemuskulaturen (gluteus maximus). Men Þvelsen engasjerer ogsÄ baksiden av lÄret (hamstrings), kjernemuskulaturen for stabilisering og stÞtte pÄ grunn av vektene som holdes ved sidene, og musklene i underarmene og hendene for grep. Dette gjÞr Suitcase Squat til en effektiv Þvelse for underkroppen og kjernemuskulaturen.